جت های مسافربری در راه اند !!!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




 

جت های مسافربری آینده چه ویژگی های دارند :

با عرض سلام خدمت شما علاقه مندان به اطلاعات هوانوردی  همانطور که از عنوان پیداست شما دوستان در این مقاله میتوانید به دانسته های خود در مورد ویژگی و کارایی جت های مدرن بیافزایید.

ویژگی موتور جت آینده  : تولید صدای کمتر نسبت به نسل گذشته ، کاهش یافتن میزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاک از جمله ویژگی های مهم این است.در این راستا شرکتهای لاکهید مارتین  و بوئینگ طرح های برای غلبه بر مشکلاتی از جمله آلودگی صوتی ، آلودگی محیط زیستی و میزان مصرف سوخت جت های مسافربری ارائه کرده اند .

جت مافوق صوت : SUPERSONIC GREEN MACHINE

هواپیمای کنکورد که به عنوان اولین جت مسافربری مافوق صوت در  جهان مشغول به فعالیت بود به دلیل آلودگی صوتی ، مصرف سوخت بالا و بروز مشکلاتی در موتور آن در نوامبر 2003 از خطوط هوایی کنار گذاشته شد.

اما محققان شرکت لاکهید مارتین امیدوارند با حذف  این معایب ، هواپیمای مافوق صوت

با نامSUPERSONIC GREEN MACHINE (ماشین مافوق صوت سبز ) را تا سال 2030 میلادی وارد خطوط هوایی جهان بنماید.

در این راستا مهندسین در تلاش هستند که با کار گیری از موتور های چرخه متغیر میزان کارایی جت مافوق صوت را افزایش دهد و همچنین خلبان را قادر بسازد که در هنگام بلند شدن و فرود آمدن هواپیما با تغییر سوئیچ هواپیما را به حالت توربوفن معمولی تبدیل کند .

سیستم احتراق به کار رفته در این جت به گونه ای است که میزان آلودگی نیتروژن را تا 75 % کاهش دهد .

   

جت Box Wing

 طراح هان جت box wing با استفاده از مواد سبکی که در طراحی جت های جنگنده  F-22 و  F-35 به کار گرفته شده پیکربندی بالهای اینگونه جت ها را طراحی نموده اند که این گونه بالها میتواند نسبت LD ratio را تا 16 درصد کاهش دهد که به موجب این امر هواپیما می تواند مسیر طولانی تری را با سوخت کمتر طی نماید.

همچنین به جای استفاده از موتورهای توربوفن متداول از دو موتور توربوفن ultrahigh-bypass استفاده می شود . با توجه به این که در  موتور های توربوفن ultrahigh-bypass  فن هایی بزرگتر به کار گرفته شده است میتوان کارکرد موتور را تا 22 % بهبود بخشید . از دیگر نکات مثبتی که این گونه بالها دارا می باشند این است که بالهای اضافی امکان پرواز شیب دار با قدرت کمتر موتور را  فراهم مینماید در نتیجه در میزان مصرف سوخت صرفه جویی می شود .


 

جت SUGAR VOLT :

محققان شرکت بوئینگ، با توجه به اینکه بهترین راهکار برای صرفه جویی در مصرف سوخت جت ، خاموش کردن موتور است که برای این کار باید جایگزین مناسبی مانند موتور الکتریکی در نظر گرفته شود قصد دارند در طراحی جت SUGAR VOLT   از سیستم نیروی محرکه هیبریدی استفاده کنند .

به طور مثال هواپیمای در ابعاد 737 می تواند در هنگام بلند شدن بطور هموزمان از سوخت  جت و باتری استفاده کند اما در ارتفاع میتوان با قرار دادن سیستم در حالت تمام الکتریکی کارایی موتور را تا 55% افزایش داد و همچنین میزان خروجی دی اکسید کربن و اکسید نیتروزن  به ترتیب 60% و 80 % کاهش میابد .


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : capt.Hoshi